پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3355
-
الف
+

مستند «پانگار» به جشنواره هنری راه‌ یافت

مستند «پانگار» راهی جشنواره ماهانه فیلم‌های فرهنگی کلکته هند شد.

مستند «پانگار» راهی جشنواره ماهانه فیلم‌های فرهنگی کلکته هند شد.

به گزارش آی‌فیلم، فیلم مستند «پانگار» ساخته سعادت‌علی سعیدپور با دست‌مایه قرار دادن زندگی روزمره هنرمند تبریزی موفق به حضور در در بخش فیلم های با موضوع معلولیت جشنواره ماهانه فیلم‌های فرهنگی کلکته هند شد.

گفتنی است، فیلم مستند ایرانی «پانگار» از تولیدات موسسه سینمایی برگ سبز اصفهان است که زندگی رحیم عظیمی، نگارگر تبریزی را به تصویر کشیده است.

این هنرمند جوان به علت کم توانی جسمی برای طراحی آثار نگارگری از پاهایش به جای دست کمک گرفته است و علاوه بر انجام امور روزمره و تحصیل در دانشگاه، آثار هنری خلق می‌کند.

جشنواره «Calcutta International Cult Film Festival» که عضو رسمی موسسه فیلم بریتانیا و انجمن فیلم لینکلن آمریکا است، نخستین بار کارش را در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ آغاز کرد و رویدادی ماهانه و آنلاین است که در آن ۲۰ فیلم منتخب از سراسر جهان در هر شاخه انتخاب می‌شوند و منتقدان در نهایت یک فیلم را از هر شاخه به عنوان برنده انتخاب می‌کنند. در انتهای سال نیز تمامی فیلم‌های برگزیده در شاخه‌های گوناگون با یکدیگر به رقایت می‌پردازند و جایزه «روباه طلایی» به بهترینِ بهترین‌ها اعطا می‌شود. رخدادهای ماهانه این فستیوال در پایان هر ماه در سینمای ایندیرا که یکی از شناخته‌شده‌ترین سالن‌های فیلم کلکته است، برگزار می‌شوند.

م ه / ه ط

نظر شما
ارسال نظر